پیام فرماندار به مناسبت روز جهانی صنایع دستی

فرماندار در پیامی روز جهانی صنایع دستی را به فعالان این عرصه تبریک گفت

پیام فرماندار شهرستان برخوار به مناسبت روز جهانی صنایع دستی

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان برخوار، محمدرضا قربانی فرماندار شهرستان برخوار در پیامی ۲۰ خرداد ماه روز جهانی صنایع دستی را به فعالان این عرصه تبریک گفت. متن پیام وی بدین شرح است:

هنر نزد ایرانیان است و بس
ندادند شیر ژیان را به کس

به نام خالق هنر

صنایع دستی، پیوند هنر و معنویت ضربه‌های پی در پی چکش بر بدن بی‌روح آهن و نقش‌های حکاکی شده بر روی آن، یا حرکات سریع دستان گلی سفالگر و خلق کوزه‌های مسی به نام اللّه، پیامبر و امامان معصوم علیهم السلام، گوشه‌هایی از پیوند مبارک هنر و معنویت است.

هنر اسلامی، جایگاه والایی در جهان هنر دارد و گروه بسیاری از علاقمندان را به سوی خود کشیده است. در تمامی هنرهای اسلامی، به نحوی روح عرفانی و جنبه‌های مذهبی متجلی است که همین امر باعث شگفتی صدچندان می‌شود.

هنرمندان ایرانی نیز همواره با کار هنری خود مقصودی را بیان می‌کنند و رمز و رازی را آشکار می‌سازند. آن‌ها با پشتوانه فرهنگ غنی و سیراب از سرچشمه عرفان، با دست یافتن به مواد گوناگون، مهارت استادانه و احساس زیبایی و نبوغ خود را در بسیاری از دست ساخته‌ها، به ویژه ظرف‌های فلزی، سفالین، شیشه‌ای و دست بافت‌ها نشان داده‌اند.

صنایع دستی ایران، هنرمندانه خلق شده و می‌شود و هر یک، پیام‌آور عقیده‌ها، سلیقه‌ها، روش‌های زندگی و شخصیت نیاکان مردم این کشور است. صنایع دستی، زبان گویا و روشن تاریخ، تمدن، هویت و هنر ایرانیان است.

اینجانب ضمن تبریک روز جهانی صنایع دستی به فعالان این عرصه در شهرستان برخوار، امیدوارم در ظل توجهات خداوند متعال و حضرت ولی عصر(عج) روز به روز شاهد رشد نبوغ و پیشرفت هنرمندان عرصه صنایع دستی در سراسر ایران اسلامی باشیم.

محمدرضا قربانی
فرماندار شهرستان برخوار

برچسب ها :
مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان برخوار، محمدرضا قربانی فرماندار در پیامی روز ارتش را تبریک گفت بسم الله الرحمن الرحیم ۲۹فروردین ماه  روز ارتش جمهوری اسلامی ایران ، یاداور رشادت دلاورمردانی است که در ارتش مردمی و مکتبی جان خویش را در طبق اخلاص نهادند وبا توکل به خداوند  و الهام از مکتب عاشورا […]

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان برخوار  ،جلسه بزرگداشت هفته معلم و شورا ها با حضور محمدرضا قربانی فرماندار و حسین معینی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی تشکیل گردید. در این جلسه فرماندار خواستار نهادینه شدن ارج نهادن به مقام معلم و جلسات هم اندیشی دوره ای با شوراهای شهر شد . همچنین در […]

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان برخوار، محمد رضا قربانی فرماندار در پی عملیات مقتدرانه و بی سابقه موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم متجاوز اسرائیل در پاسخ به حمله به کنسولگری ایران در دمشق پیام تبریکی به شرح زیر صادر نمود. بسم الله الرحمن الرحیم وَأُخْرَیٰ تُحِبُّونَهَا ۖ نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ […]

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان برخوار،محمدرضا قربانی فرماندار با انتشار پیامی مردم شریف شهرستان را برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس دعوت نمود بسم الله الرحمن الرحیم ” نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، نشانه تدبیر و دوراندیشی حکیمانه امام راحل(ره) برای زنده ماندن مساله فلسطین در یادها و […]

۱۶ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − شش =