فرماندار برخوار عنوان کرد: چاره اندیشی برای فرونشست در شهرستان برخوار ضروری است

فرماندار برخوار: چاره اندیشی برای فرونشست در شهرستان برخوار ضروری است محمدرضا قربانی گفت: آب زاینده رود که بسته شده است، تمام آسیب های فرونشست زمین در اصفهان و برخوار بروز پیدا کرد و باید برای آن چاره ای اندیشیده شود. محمدرضا قربانی در جلسه شورای اداری دو شهرستان شاهین شهر و برخوار که با […]

فرماندار برخوار: چاره اندیشی برای فرونشست در شهرستان برخوار ضروری است
محمدرضا قربانی گفت: آب زاینده رود که بسته شده است، تمام آسیب های فرونشست زمین در اصفهان و برخوار بروز پیدا کرد و باید برای آن چاره ای اندیشیده شود.

محمدرضا قربانی در جلسه شورای اداری دو شهرستان شاهین شهر و برخوار که با حضور وزیر آموزش پرورش به عنوان نماینده رئیس جمهور در سفر به اصفهان در فرمانداری شاهین شهر برگزار شد، با بیان اینکه حدود ۳۰ مورد از مسائل و مشکلات شهرستان برخوار جمع بندی شده است، گفت: مردمان شهرستان برخوار مشکلات ریز و درشتی دارند که از جمله آنها موضوعات معیشتی، کم آبی، آلودگی هوا و کمبود سرانه آموزشی است که اکثر مردم کشور هم با آن ها درگیر هستند ولی یک سری مشکلاتی در این شهرستان وجود دارد که این مشکلات بیش از یک دهه است که حل نشده و باید حل شود.
وی افزود: بحث فرونشست زمین را هیچ کسی اهمیت نمی دهد و طبق صحبت هایی که شده تا چند سال دیگر زلزله خاموش در برخوار رخ می دهد و بودجه ای برای رفع این معضل اختصاص پیدا نمی کند و اهتمامی به آن نیست.
قربانی اظهار کرد: بحث قطار سریع السیر و سهم آبه رودخانه زاینده که کشاورزان ما از سال ۱۳۶۰ سهم آب خریده اند و هنوز حقابه آنها تامین نشده است از دیگر مطالبات و مسائل شهرستان برخوار است که باید برای برطرف کردن آنها تلاش کنیم. در خصوص قطار سریع السیر هم باید تصمیمی گرفته شود که هم نظام و انقلاب سود کنند و هم مردم.
فرماندار شهرستان برخوار با بیان اینکه علاوه بر مسائل جانبی همچون هجوم اتباع و افزایش قیمت اجاره خانه در برخوار، باید بر روی مسائل زیرساختی شهرستان هم کار کنیم، عنوان کرد: اگر نتوانیم جان مردم را حفظ کنیم، حتی آموزش و پرورش، پول، کشاورزی و خانه هم دیگر برایشان کارساز نیست.
وی با اشاره به بسته بودن آب زاینده رود، گفت: آب زاینده رود که بسته شده است، تمام این آسیب های فرونشست زمین بروز پیدا کرده است، وقتی به من گزارش می دهند که اگر یک باران سیل آسا ببارد ممکن است یک خانه ۵ طبقه را ببلعد، ما باید همینطور نگاه کنیم یا چاره اندیشی کنیم؟
قربانی تصریح کرد: این حرف تمام مردم استان اصفهان است اما در برخوار و در شرق اصفهان کم آبی و خشکسالی بیشتر نمود پیدا کرده و سر منشاء فرونشست ها بسته بودن آب زاینده رود است، آسیب هایی که به واسطه بی آبی وارد می شود بسیار زیاد است.
در بحث میراث فرهنگی هیچگونه رسیدگی برای مرمت بناهای تاریخی شهرستان برخوار صورت نمی گیرد و این مطالبه را از شما به عنوان نماینده رئیس جمهور برای تخصیص اعتبارات لازم داریم.

برچسب ها :
مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان برخوار، اولین جلسه شورای اداری سال جدید با حضور محمدرضا قربانی فرماندار ، حسین معینی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری ، مدیران و روسای ادارات شهرستان برگزار گردید. در این جلسه نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به بیانات رهبری در روز ابتدای سال و شعار تعیین شده […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان برخوار ، جلسه اقدامات پیشگیرانه و کنترلی سویه جدید بیماری دامی تب برفکی موسوم به اگزولیک به ریاست معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و حضور ادارات دامپزشکی ، جهاد کشاورزی ، تعاون روستایی و نماینده شهرداری ها در محل فرمانداری تشکیل و در خصوص ممنوعیت جابه جایی […]

۲۱ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان برخوار ، فرماندار به همراه آقای حقیقت سرشت معاون اقتصادی استاندار از کارخانه های بستنی پام در منطقه صنعتی کمشچه ، کارخانه آجر سازی هادیان در منطقه صنعتی دولت آباد ، تولید کفش پاسان در منطقه صنعتی دولت آباد و کارخانه آجر سازی فتاحی در منطقه صنعتی دولت آباد […]

۲۱ اسفند ۱۴۰۲

طرح کاشت ۳۰۰۰ اصله نهال در شهر خورزوق با حضور فرماندار به روایت تصویر .  

۱۷ اسفند ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + پانزده =